Tuesday, April 14, 2015

MASALAH KEPUTIHAN

Setiap seorang wanita adalah berbeza-beza tahap kesihatan kawasan intim mereka...pelbagai penyakit yang berkaitan dengan kawasan intim seorang wanita. yang paling biasa dijangkiti oleh wanita ialah masalah cairan putih dari miss V yang dikenali dgn keputihan. Tahap keputihan setiap orang adalah berbeza-beza. sampai tahap teruk sampai berketul2. kita tengok dulu punca asal keputihan ni...
Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj wanita ada pelbagai sifatnya dan berbeza di antara seorang wanita dengan yang lain.
Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan.
Sama juga jika keputihan bersifat berlendir dan tidak berbeku seperti susu basi atau berubah berbau hanyir, atau terdapat radang dan kegatalan pada faraj menandakan jangkitan.
Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan, penyakit dalaman. Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon.
Keputihan akan bertambah cair ketika ovulasi dan bertambah likat ketika hampir haid.
Wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya juga boleh menambahkan lagi keputihan yang dialaminya.
Keadaan stres mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan.
Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibat ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit.
Penyakit yang paling biasa menyebabkan perubahan lendiran faraj adalah jangkitan seksual seperti Bacterial vaginosis, Candida vaginitis, Trichomonas vaginitis, Gonorea, Chlamydia atau herpes.
Setiap satu jangkitan mempunyai sifat lendiran dan bauan tertentu. Dapatkan nasihat doktor untuk memastikan bahawa keputihan itu adalah cuma lendiran faraj biasa dan bukannya disebabkan oleh jangkitan.
Jika anda aktif dalam melakukan hubungan kelamin, maka anda perlu menjalankan ujian pap smear dan pemeriksaan pelvis.
Gunakan alas seluar dalam (panty liner) untuk mengurangkan lendiran dan radang pada kemaluan. Elakkan wangian dan pencuci antiseptik kerana ini akan memudaratkan keadaan.
Ubat-ubatan untuk jangkitan adalah khusus dan ada kalanya perlu diulangi rawatannya. Suami atau pasangan seksual juga dinasihatkan untuk menjalani rawatan.
Disini sy nk berkongsi sikit pad yg diinovasikan untuk membantu masalah  sebegini..tetapi mencari ikhtiar itu wajib tetapi kita x boleh percaya yg ubat itu yg sembuhkan kita...

BIO SELEZA FEMININE PAD (HAI O) 
Produk terdiri daripada pantiliner utk kegunaan harian, pad siang & pad malam ‘long & extra long’. 
Dengan #BioSeleza TIADA lagi masalah : keputihan, kekuningan, kehijauan! haid tak stabil vagina gatal2 & berbau masalah hormon, sukar hamil pening, kurang tenaga ketika haid pad BOCOR 
——————————- BIOSELEZA vs. PAD LAIN ——————————- Menampung sehingga 150ml cecair TANPA sebarang KEBOCORAN (normal max haid 50ml) 
Membekalkan OKSIGEN & tenaga BIO VELOCITY (BV) yang menyeimbangkan tenaga ELEKTROMAGNETIK kepada pemakai. 
Tiada lagi masalah letih, lesu, pitam ketika haid 
Mengandungi nano perak & ion negative untuk membasmi 99.99% bakteria & Far Infrared Rays (FIR) untuk melancarkan peredaran darah [TEKNOLOGI BV DI'PATENT' KAN, TIADA PAD LAIN DI DUNIA YANG BERTINDAK SEBAGAI 'BOOSTER' TENAGA & MEMBANTU MENYELESAIKAN MASALAH SAKIT PUAN SEPERTI BIO SELEZA]
 —————————- SESUAI UNTUK SIAPA? —————————- 
✔ Semua golongan wanita untuk kegunaan semasa haid & pantiliner untuk kegunaan harian 
✔ Ibu mengandung : memberi tenaga, mengelakkan masalah keputihan, ‘kencing kotor’ & terkencing semasa batuk/bersin 
✔ Lelaki : membantu masalah angin pasang, buasir, memelihara “kelelakian” & pelbagai lagi fungsi lain melalui tenaga Bio Velocity & FIR 



HARGA KASIH SAYANG SY BG...
SAMBIL MENJUAL SAMBIL MENDERMA..
JOM WHATSAPP: 0189423885

Saturday, April 11, 2015

Cabaran Berblogging

Sudah usang blogku ini..dh berkurun lama tidak dijenguk dan tidak dihupdate memandangkan byk sgt medium sosial yg tumbuh bagaikan sencawan ni...maka dengan ini sy isytiharkan yg saya akan menyahut cabaran berblogging selama seminggu mulai hari ini...utk pertama kalinya sy nk hupdate psl bisnes baru sy gelarkn dia Produk Best sgt2...iaitu:

Mineral Coffee: RM30

Ni sy jadikan hidangan setiap hari..dia x manis mcm kopi creamer biasa...dia x manis n x tawar...bak kata org sweet2 je...lagipun dia ditambahkan garam buluh utk kesihatan dalaman kita...


Shampoo Marine Essense: RM38

Yang ni pun mmg sy guna,,kalau sebelum ni asyik bertukar syampu sbb nk cari yg betul2 sesuai dgn kita..Alhamdulillah sy dh jumpa yg sesuai dgn saya..tiada lagi masalah kelumumur dan gatai2 kulit kepala...rambut rasa ringan dn lembut...bak kata pakai jari pun boleh..

##SAPA NAK SY BG HARGA KASIH SAYANG YE##